2D-графіка: що це?
Комп'ютерна 2D-графіка – вид графіки, який передбачає використання 2 вимірів для створення зображення, ширину та висоту. Саме тому воно виглядатиме плоским. Водночас завдяки використанню тіней у кадрі можна побачити ефект об'ємних об'єктів.
Коротко про головне
Такий вид графіки використовують, зокрема, для розробки логотипів, банерів, інтерфейсів додатків, а також мультфільмах та відеофільмах.
2D-графіка може поєднувати як геометричні моделі (векторна графіка), так і цифрові зображення (растрова графіка), разом із текстом.
Види 2D-графіки
Векторна графіка. Зображення – у вигляді геометричних форм. Це забезпечує його максимальну точність. Такий формат передбачає просте редагування, масштабування, дозволяє імітувати тривимірність. Втім, картинка буде не надто реалістистичною. Такий вид графіки використовують для креслень та схем, різних елементів брендбуку, при створенні мультфільмів та відеороликів.

Растрова графіка. Зображення формується з пікселів, які об'єднуються у рядки та стовпчики. На відміну від попереднього виду графіки, цей може гарантувати високу реалістичність – все завдяки опції застосування ефектів. Водночас при масштабуванні зображення є загроза втрати його якості. Такі формати зображень використовують при створенні мобільних застосунків, веб-сторінок, інтерфейсів тощо.

Фрактальна графіка. У цьому випадку зображення формується з кількох частин, у певній мірі схожих між собою. Цей вид стане корисним при побудові зображень елементів природи – дерев, квітів, гірських ландшафтів.
Прикладом растрової графіки можуть служити фотографії або зображення, створені у таких програмах, як Photoshop. Натомість векторна графіка добре підходить для створення чітких однотонних або не багатоколірних простих зображень. Наприклад, для створення логотипів створені векторні графічні програми – як Illustrator, CorelDraw та інші.
Super Mario як приклад
Відео-гра Super Mario – яскравий приклад використання 2d-графіки. Гра була розроблена та випущена у 1985 році японською компанією Nintendo. Врешті, вона потрапила у «Книгу рекордів Гіннесса» як найбільш продавана гра в історії, а сам Маріо став одним із найпопулярніших персонажів у світі.
2D комп'ютерна графіка в основному використовується в додатках, які спочатку були розроблені для традиційного друку і галузях, таких, як друкарня, картографія, креслення, реклама і т.д .. У цих додатках двовимірні зображення є не тільки представленням реального об'єкта, але і незалежними артефактами з додаванням семантичного значення; двовимірні моделіболее кращі, оскільки вони дають безпосередній контроль, на відміну від зображення 3D комп'ютерної графіки, чий підхід більше підходить для фотографії, ніж для друкарні.
Сол Басс: хто це та його вплив на сферу
Одним із основоположників комп'ютерної графіки вважають дизайнера Сола Баса. Він розробляв заставки та титри для низки фільмів відомих митців. Американський кінорежисер Мартін Скорсезе, наприклад, називав його людиною, яка "знайшла і дистилювала поетику сучасного індустріального світу".
Для Альфреда Хічкока Басс створював заставки, використовуючи кінетичну типографіку. Мовиться про фільми "На північ через північний захід", "Запаморочення" і "Психо". Саме ці роботи подарували Солу популярність та дали можливість заслужити повагу як до талановитого графічного дизайнера.
Ще одна "віха" у житті Басса – створення логотипів. Деякі з них увійшли у світову історію графічного мистецтва та надихають досі дизайнерів по всьому світу. Розробка логотипу Bell згодом забезпечила йому співпрацю з низкою великих корпорацій, які прагнули змінити свій брендовий образ.
Я хочу створювати прекрасне, навіть якщо іншим все одно
Сол Басс
графічний дизайнер
Виконуючи проекти спільно з такими масштабними замовниками як United Airlines і Warner Communications, Басс допомагав створювати символіку і для некомерційних організацій, як наприклад United Way і YMCA.
Басс працював у своїй сфері близько 40 років. За цей час він випробував найрізноманітнішу техніку та залишив після себе чималий творчий доробок. Його роботи і досі надихають молодих дизайнерів переосмислювати підхід до створення постерів і титрів до фільмів.
2D-графіку широко використовували...
аж до початку 1990-х років. Буквально за кілька десятків років світ графічного дизайну зазнав разючих змін, і на зміну їй прийшла 3D. Про це – читайте згодом.